Κονδύλη 11 και 
Σάββα Λαζαρίδη 4Α
Γλυφάδα, 16675

Κονδύλη 11 και 
Σάββα Λαζαρίδη 4Α
Γλυφάδα, 16675

Σχέση.

Επανόρθωση.

Ανάπτυξη.

Ψυχοθεραπεία Παιδιού 6 έως 12 Ετών

Παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να βιώνουν ποικίλες δυσκολίες όπως άγχος, φοβίες, σωματοποιήσεις, πίεση από στρες, τικ, έντονη θλίψη, δυσκολίες με τη διατροφή, υπερκινητικότητα, εκρήξεις θυμού, διάσπαση προσοχής, χαμηλή αυτοεκτίμηση, παθητικότητα, θυματοποίηση, σχολική άρνηση, σχολική φοβία, δυσκολία στη σχέση με τα άλλα παιδιά, αυτοτραυματισμό, διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, νοητική αναπηρία, σωματική αναπηρία, χρόνιο νόσημα ή και οικογενειακές δυσκολίες όπως ένα διαζύγιο.

Η ψυχοθεραπεία ψυχαναλυτικής προσέγγισης σε παιδιά 6 εως 12 ετών μέσα από το παιχνίδι, τη ζωγραφιά και το λόγο μπορεί να βοηθήσει το παιδί να εκφράσει τα συναισθήματα του, τις εσωτερικές του συγκρούσεις και τις βαθύτερες ανησυχίες του. Η ψυχοθεραπεία μπορεί να το βοηθήσει να κατανοήσει και να διαχειριστεί πιο αποτελεσματικά τα συναισθήματα του, να αναγνωρίσει και να αλλάξει δυσλειτουργικές στρατηγικές αντιμετώπισης προβλημάτων, να επαναδιαπραγματευτεί αρνητικά συναισθήματα για τον εαυτό και τους άλλους.

Εντός ενός σταθερού πλαισίου και εντός μιας σχέσης εμπιστοσύνης, αποδοχής, ασφάλειας και έγνοιας το παιδί μπορεί να ανακουφιστεί και να διερευνήσει μαζί με τον θεραπευτή σκέψεις, συναισθήματα, δυσκολίες που μειώνουν την χαρά από τη ζωή του ώστε να αναπτύξει το πλήρες δυναμικό του και να αποκτήσει μακρόχρονη ανθεκτικότητα για τη ζωή του. Η ανακούφιση από π.χ. έντονο άγχος και συνοδές σωματικές ενοχλήσεις, αισθήματα θλίψης και μη επεξεργασμένου πένθους, προσαρμογή σε συνθήκες ζωής όπως ένα διαζύγιο, αντιμετώπιση μιας ασθένειας και συμμόρφωση με τη φαρμακευτική αγωγή, φοβίες, δυσκολίες στο σχολείο, θυμός, επιθετικότητα, αντιμετώπισης μια σωματικής αναπηρίας, κ.α. είναι ένας πρώτος στόχος. Όμως, στόχος δεν είναι η τροποποίηση ή η εξάλειψη της συμπεριφοράς αλλά η αλλαγή σε ένα πιο ευρύ, βαθύ επίπεδο του τρόπου που αντιμετωπίζει το παιδί τη ζωή και τους άλλους.

Παραδείγματος χάριν μπορεί να απαλύνει μια πολύ αυστηρή στάση ενός παιδιού που δεν χαλαρώνει, να βοηθήσει ένα παιδί να ωριμάσει, ένα ανεσταλμένο παιδί να νιώσει ασφαλές να είναι πιο ενεργητικό, ένα παρορμητικό παιδί να είναι πιο σκεπτικό και υπεύθυνο, κ.α. Μέσω της κατανόησης του παιδιού εντός της σχέσης με τον θεραπευτή πώς νιώθει, τί σκέφτεται μπορεί να νιώσει και να λειτουργήσει καλύτερα, με έναν πιο αυθεντικό τρόπο. Ο θεραπευτής ακούει και προσπαθεί να νοηματοδοτήσει τα συμπτώματα, να διευκολύνει την επαναφορά της φυσιολογικής πορείας ανάπτυξης.

Αυτή είναι μια αδρή περιγραφή της ψυχοθεραπείας ψυχαναλυτικής προσέγγισης σε παιδιά 6 εως 12 ετών. Οι στόχοι της θεραπείας είναι εξατομικευμένοι ανάλογα με την κλινική εικόνα του παιδιού και το δυναμικό του.

Απαραίτητη είναι η παράλληλη εργασία των γονέων σε συμβουλευτική διαδικασία ώστε να μπορέσουν να κατανοήσουν τις δυσκολίες του παιδιού, το δυναμικό του και να υποστηρίξουν την ανάπτυξη του.

Στόχος εν τέλει είναι η επιστροφή στη πορεία ψυχικής ανάπτυξης και η ενδυνάμωση και η επανόρθωση της σχέσης του παιδιού με τους γονείς σε μια αμοιβαία ικανοποιητική σχέση με βάση την πραγματικότητα του καθενός. 

View Details
Sold Out